Lipová 151/3, 566 01  Vysoké Mýto
Ford
Elektromobilita

Elektro-
mobilita

All-Electric
Plug-In Hybrid
Hybrid
Mild Hybrid

Objevte řadu elektrifikovaných vozů

Elektrifikace vozidel je jednou z odpovědí na potřebu snižovat lokální znečišťování emisemi.
Přečtěte si, jaké jsou základní rozdíly mezi jednotlivými elektrifikovanými modely Ford.

Hybrid

Hybrid (HEV, někdy také FHEV)

Hybridy mají dva zdroje hnací síly. Automaticky přepínají mezi konvenčním pohonem na spalovací motor, čistě elektrickým režimem (na krátké vzdálenosti) a režimem kombinovaným, v němž vůz pohání oba motory zároveň.

Akumulátor se nabíjí automaticky během jízdy, např. regenerativním brzděním. Nutnost nabíjet akumulátor ze zásuvky nebo nabíječky odpadá.

Plug-In Hybrid

Plug-In Hybrid (PHEV)

Pro osobní vozy.

Stejně jako u klasického hybridu mají i plug-in hybridy dva zdroje hnací síly a při jízdě dochází k přepínání mezi pohonem na spalovací motor, čistě elektrickým režimem a režimem kombinovaným, v němž vůz pohání motory zároveň. Zapojování jednotlivých motorů může probíhat automaticky nebo ho můžeme ovlivnit volbou jednoho ze 4 režimů.

Větší akumulátor umožňuje urazit delší vzdálenosti čistě na elektrický pohon. Akumulátor se při jízdě nabíjí automaticky. Zaparkovaný vůz je vhodné nabíjet ze zásuvky či nabíječky. Vůz si zároveň umí při jízdě vyrobit elektrickou energii sám pomocí spalovacího motoru.

Plug-in Hybrid

Plug-In Hybrid (PHEV)

Pro užitkové vozy.

U modelové řady Custom jsou kola poháněna vždy jen elektromotorem. Spalovací motor nikdy nepohání vůz, jeho úkolem je v případě potřeby dobíjet akumulátor pro umožnění delší jízdy.

Zaparkovaný vůz můžete nabíjet ze zásuvky nebo nabíječky.

Mild Hybrid

Mild Hybrid (mHEV)

Mild-hybridní vozy mají dva zdroje hnací síly, které spolupracují – běžný spalovací motor a akumulátorem napájený kombinovaný startér-generátor. Startér-generátor zde nikdy nepohání vůz sám, ale podporuje spalovací motor. Zvyšuje točivý moment, tím pomáhá při rozjezdu a snižuje tak spotřebu paliva.

Akumulátor se nabíjí automaticky během jízdy, např. regenerativním brzděním. Nutnost nabíjet ze zásuvky nebo nabíječky tak odpadá.

Elektromobil

Elektromobil (BEV)

Elektromobily jsou poháněné energií z akumulátoru. Akumulátor má největší kapacitu v porovnání s hybridními pohony a zvládá nejdelší dojezd na elektrický pohon. Takový vůz vykazuje nulové lokální emise. Nabíjí se ze zásuvky nebo nabíječky.

Při jízdě je dojezd prodlužován např. regenerativním brzděním nebo jízdou setrvačností.

Elektrifikované vozy Ford Kombinovaný pohon kol (spalovací motor i elektromotor) Pohon kol jen elektromotorem Dobíjení ze zásuvky nebo nabíječky Obvyklý dojezd čistě na elektrický pohon
Hybrid 1–3 km
Plug-in hybrid (osobní vozy) 40–60 km
Plug-in hybrid (užitkové vozy) 40–60 km
Mild-Hybrid
Elektromobil 160–600 km

Možnosti externího nabíjení
plug-in hybridů a elektromobilů

Zásuvka pod napětím 230 V.
Nabíjení trvá nejdéle.
Přes noc stihne dobít plug-in hybrid.
Nástěnná nabíječka
Pro rychlejší nabíjení si můžete doma namontovat nástěnnou nabíječku.
Může prodloužit dojezd až o 48 km za každou hodinu nabíjení.
Veřejné nabíjecí stanice.
Ty se střídavým proudem (AC, 22 kW) zvýší dojezd přibližně o 50 km za hodinu nabíjení. Nabíječky se stejnosměrným proudem (DC, 50 kW) zvýší dojezd přibližně o 220 km za hodinu nabíjení.
Veřejné vysokovýkonné nabíjecí stanice výrazně urychlí nabíjení akumulátoru elektromobilů. Za hodinu nabíjení můžete prodloužit dojezd až o 400 km (stanice Ionity).
Zavolat
zpět
Soubory cookie jsou nezbytné k plnému využití všech možností naší webové prezentace. Používá je naprostá většina internetových stránek. V cookies se ukládají vaše předvolby a další informace, které nám pomáhají naše webové stránky zlepšit. Můžete ale být bez obav. Žádná z informací, které takto ukládáme, vás nijak neidentifikuje. Více o cookies a o tom, jak můžete upravit jejich používání v nastavení svého prohlížeče, se dozvíte v našem průvodci soubory cookies. Více informací